Tuesday 13 March 2012

So hello I'm back. Seperti biasa, online Facebook, benda yang sama keluar. Online Twitter, tweet yang maksud nya sama, tapi dengan cara yang berbeza. Haha. On Tumblr, post yang best best, pretty girls with sexy body, nice hair, makanan yang sedap, tempat tidur yang best, pemandangan yang menenangkan, & ayat ayat yang power gituuuuu. Wooooo, ramai dah buat Twitter sekarang ni. Baru sedar ey yang Twitter tu best? OR baru tahu yang Twitter tempat yang senang nak market? Haha, fikir ye.

Honestly, apa point buat Fake Acc? Apa point nak buat anti Account, lepastu memburukkan orang, memalukan org, atau pun menjatuhkan maruah org. Apa point sebenarnya? Kalau perasan lah kan, semua benda yang jahat, semua best. Hisap dadah, best kan. Minum arak, best kan. Memantat, best kan. Pegi club, best kan. Semua benda jahat, semua best. Tapi berkekalan tak? Nope. Benda baik yang akan berkekalan. Sembahyang, tenang. Amik wuduk, tenang. Mengaji, tenang. Perasaan tenang tu, perasaan yang susah nak diungkap kan. Perasaan yang paling, "Ya Allah, tenang nya." Tapi bukan ini yang aku nak cakap. Maksud aku, buat Fake Acc, buat Anti Acc. Haha, berkekalan ke korg rasa kegembiraan menjatuhkan maruah org, memalukan org? Haha, Allah bagi semua manusia otak untuk berfikir. Guna lah dengan sebaik baik nya. Haha sayang, ada otak, taknak guna.

Selama aku hidup dengan dunia Internet, semua benda dah aku lalui. Bersepah sepah org buat Fake account aku, buat Anti Account aku. Mula mula mmg lah down, nangis bagai. Tapi lama lama, lawak. Kenapa nak jadi orang lain kat dunia cyber? Nak famous? Baik famous kat realiti. Apa dapat famous kat internet, tapi kat real life, takde siapa pun kenal kau. Nak jadi famous, dengan cara yang bagus. Nak jadi aku, apa dapat. Haha, tak dapat apa pun lah. Nak followers banyak kat Twitter? Nak semua org kenal? Nak semua org puji? Nak semua org sayang? Tak perlu lah semua benda ni. Cukup lah org yang terdekat kenal kau, org yang terdekat sayang kau. Jangan lah buang masa nak buat fake account org. Jadi lah diri sendiri.

Kenapa nak buat account org lain? Kenapa taknak buat account untuk diri sendiri? Kenapa? Go ask yourself. Apa korg dapat buat semua benda ni? Kalau korg fikir betul betul, fikir dengan matang, tak ada apa pun. Nak kawan banyak, jadi lah friendly. Yes, mmg org sekarang ni, muka lawa je, baam semua nak kawan. Muka buruk je, taknak kawan. Itu fikiran org bangang je mcm tuu. Tak semua org mcm tu. Ada yang tak fikir paras rupa.

& tolong lah, insecure dah jadi overrated aku rasa. Haha aku pun guna insecure dulu. Sampai org bahan aku, indirect tweets pasal aku insecure bagai. Ye, semua perempuan ada rasa insecure. Allah ada bagi otak, guna kan otak. Control lah rasa insecure. Semua benda boleh control. Mcm kereta control lolol takde kena mengena. Kita semua ada something yang kita tak puas dengan diri kita. Aku nak berisi, sebab aku kurus sangat. Tgok org badan lawa, mmg ting ting ting jealous nak mati. Tapi aku boleh control. Nak badan berisi mcm dorg? WORK HARD FOR IT. Kalau nak sesuatu, berusaha untuk mendapatkan nya.

"Eh bapak dia kerja potong rumput doo!" "Eh dia ddk kat flat doo!" "Eh bapak dia bawak lori do!" Kenapa kena mcm ni? Hahaha, perlu ke? Haha, sumpah tak matang. Maafkan kata kata saya, tapi siapa yang mcm ni, sumpah bangang. Semua benda tu halal kan? Kenapa nak kena mcm gitu sekali? & tolong fikir perasaan org. Kalau bapak aku driver taxi pun, buat apa aku nak malu? Duit yang halal, aku tak perlu malu. Pekerjaan yang halal, aku tak perlu malu. Bapak aku beli taxi dengan cash, DUIT YANG HALAL. Perlu ke aku malu? I feel so blessed ada ayah mcm tuu. Bekerja keras untuk anak bini dengan pekerjaan yang tak hebat mcm pilot, bussiness man bagai. But still dapat duit. Aku lebih rela makan dengan guna duit yang halal. Lain lah kalau bapak aku jual dadah ke, jual bohsia ke, mmg patut lah aku malu. Excuse me, my love, just because you're so kaya, mak bapak kaya, doesnt mean you have to be like, "Ew bapak dia kan bla bla bla" Kekayaan boleh ke bawak masuk kubur? Haha, nak bangga sangat duit mak bapak, go on. Bangga sampai mampus, kisah pun tidak. I don't give a single fuck, really.

Kalau korg nampak account yang "mcm" aku, haha report/spam je lah terus. I only have one account. Facebook, Twitter & Tumblr. Satu je account aku. Aku takde II, III, haha tak perlu lah sampai gitu bagai.

Twitter ; @SyamimiAmiruddn
Facebook ; http://facebook.com/SyamimiAmiruddn
Tumblr ; http://becauseimamermaid.tumblr.com/

Itu url Facebook, Twitter & Tumblr aku. Itu je yang aku ada. Aku harap lah, post ni membuka minda semua org, hahahaha ok.